Akademia Animatora Marką Profesjonalnych Szkoleń

zaufana_firma_xsJeśli posiadasz profil na portalu społecznościowym facebook, codziennie na Twojej tablicy pojawia się kilka ofert uczestnictwa w różnych szkoleniach, które są mniej lub bardziej ciekawe. Jest to najczęstszy sposób promocji takich wydarzeń ale nie jedyny. W całym Internecie znajdziesz mnóstwo firm oferujących szeroką gamę kursów, dzięki którym możesz podnieść swoje kwalifikacje. I tak jak wszędzie, możesz trafić na prawdziwy skarb lub kompletny bubel. Zanim więc zainwestujesz jakąkolwiek kwotę, przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim praktyczne wskazówki, dzięki którym nie dasz się naciągnąć, a wydane pieniądze szybko się zwrócą.

Zanim wypełnisz formularz kontaktowy lub klikniesz przycisk „kup teraz” sprawdź dokładnie kto stoi za organizacją całego przedsięwzięcia. Zdarza się tak, że firmy, które oszukują swoich klientów, często zmieniają nazwę. Zwróć więc uwagę na to ile lat na rynku funkcjonuje dane przedsiębiorstwo oraz w jaki sposób buduje swoją markę. Sprawdź też jak wygląda jej strona internetowa, czy posiada jakieś certyfikaty jakości oraz w jaki sposób się reklamuje. Możesz również poszukać w Internecie opinii na temat prowadzonych działań i przeprowadzonych wcześniej szkoleń. Przejrzyj dokładnie dostępne informacje. Co najczęściej jest krytykowane lub chwalone? Kto i jak wypowiada się na ten temat? Twoje wątpliwości powinna wzbudzić wszelkiego rodzaju nieścisłość oraz brak spójności w wysyłanych komunikatach marketingowych. Sprawdź też cykliczność i „rozmach” organizowanych eventów. Jeśli nie pojawiają się kolejne edycje, to znak że coś jest nie tak.

businesswoman with an open hand ready to seal a dealDrugą rzeczą nad którą trzeba się zastanowić jest oczywiście proponowana agenda szkolenia. Dobrym przykładem będzie tutaj Akademia Animatora, która w bardzo klarowny sposób pokazuje czego się nauczysz. To bardzo ważne, bo w końcu za to płacisz. Pamiętaj też, by sprawdzić czy są to konkretne umiejętności czy tylko ładnie nazwane puste frazy. To niestety dość częsty chwyt marketingowy. Im bardziej „szumna” nazwa danego bloku tematycznego, tym większa szansa na to, że nic za nią nie stoi. Na szczęście istnieje bardzo prosty trick, który pomoże Ci określić rzeczywistą wartość proponowanych rozwiązań. Wystarczy, że patrząc na dany punkt z agendy, zadasz sobie pytanie, w jakiej sytuacji wykorzystam zdobytą wiedzę lub kompetencje. Jeśli nic nie przychodzi Ci do głowy lub nie potrafisz zdefiniować czego właściwie się nauczysz, lub jakie wyciągniesz korzyści – nie jest to szkolenie dla Ciebie. To co warunkuje opłacalność danej inwestycji to ilość merytorycznej treści, dlatego sprawdź czy to co próbują Ci sprzedać, przyniesie realne rezultaty z których skorzystasz w przyszłości.

Skoro jesteśmy przy konkretnych informacjach, zapoznaj się również z doświadczeniem prelegentów i prowadzących. Szukaj praktyków. Dzięki nim dowiesz się jak poradzić sobie w sytuacjach kryzysowych, w jaki sposób omijać niektóre przeszkody, w co warto inwestować, jak zbudować swoją ścieżkę kariery, jak radzić sobie na co dzień z różnymi dylematami. Twój nauczyciel musi wiedzieć jak przekazać tę wiedzę w sposób konkretny, zrozumiały i wyczerpujący. Ma być Twoim mentorem i prawdziwym przewodnikiem, który wyposaży Cię we wszystkie niezbędne narzędzia, pozwalające na podjęcie określonych działań zaraz po wyjściu ze szkolenia. Zwróć szczególną uwagę na to, czy reprezentuje postawę „szewc bez butów chodzi”. Jeśli tak, uważaj. Pamiętaj, by radzić się tych, którzy sobie radzą, dlatego najbardziej wybierz osobę stosującą proponowane przez siebie rozwiązania. Weźmy przez chwilę na warsztat szkoleniowców z Akademii Animatora. Każdy z nich jest praktykiem. Z niejednego pieca chleb jedli i stanowi prawdziwą skarbnicą wiedzy. Znają odpowiedzi na każde pytanie, ponieważ mieli do czynienia z różnymi sytuacjami, które jakoś musieli rozwiązać. Dzięki temu są w stanie podpowiedzieć Ci jak uniknąć ich błędów i wyjść cało z opresji. Wspaniała oszczędność czasu i emocji, prawda?

Płacąc za Kurs Animatora sprawdź jeszcze jedno, czy otrzymasz jakiekolwiek potwierdzenie udziału w nim. Żyjemy w Polsce, gdzie nadal hołduje kult „papierka”, co niejednokrotnie warunkuje zatrudnienie. Mając dwóch kandydatów o podobnym doświadczeniu i umiejętnościach, wybierze się tego, który zadbał o dodatkowe kwalifikacje, czyli szukał możliwości dalszego rozwoju. Wszelkie aktywności potwierdzone certyfikatem dodają wiarygodności Twojej kandydaturze. Pamiętaj też o tym, że potwierdzenie odbycia szkolenia w renomowanej firmie o rozpoznawalnej marce, wzbudzającej powszechny szacunek i zaufanie, dodatkowo podbuduje Twój wizerunek. W końcu jeśli się uczyć to tylko u najlepszych.

Istnieje prosty schemat szybkiej weryfikacji wszystkich czynników, które poruszyliśmy w tym poście. Najłatwiej będzie jeśli przedstawimy to na konkretnym przykładzie.

Akademia Animatora to jedna z największych w Polsce organizacja przygotowująca do zawodu animatora (rozpoznawalna marka) Ma na swoim koncie tysiące absolwentów, którzy mogą pochwalić się dwujęzycznym dyplomem ukończenia szkolenia (certyfikat, który można wpisać do CV). Zajęcia prowadzą praktycy, w miłej atmosferze w nowoczesnych salach dydaktycznych z przewidzianym i przygotowanym sprzętem do nauki (jedyna co musisz zrobić, to przyjść na szkolenie).

Jak widzisz warto weryfikować w co inwestujesz, wystarczy kilka chwil by to sprawdzić i cieszyć się z profesjonalnie przeprowadzonych zajęć 🙂 Powodzenia! I zapraszamy oczywiście na nasze spotkania! 🙂